BATTLE OF IDEAS

Si zvedavý ako to jednotlivé politické subjekty myslia s Tvojou budúcnosťou? Chceš vedieť ako plánujú riešiť otázky, ktoré sa Ťa priamo dotýkajú? Sleduj BATTLE OF IDEAS a dozvieš sa viac.

Princíp BATTLE OF IDEAS:
  • 8 predstaviteľov politických strán bude súperiť počas 6 týždňov o Tvoju priazeň prostredníctvom svojich odpovedí na položené otázky
  • Ty hlasuješ za odpoveď, ktorá Ťa najviac presvedčila
  • Strana, ktorá počas týždňa presvedčí najmenej návštevníkov, vypadáva a ďalší týždeň už nemá možnosť odpovedať na ďalšie otázky
  • V poslednom finálnom týždni sa stretnú 3 najúspešnejšie politické strany a aj vďaka Tvojmu hlasu zvedú súboj o absolútneho víťaza




Víťaz




Mgr. Branislav Ondruš
SMER – sociálna demokracia




Otázka číslo 6  Uplatnisa 

Kedy je vhodný čas vstúpiť do politiky a kedy je vhodný čas odísť?
Čo si myslíte o projekte uplatnisa?
Najdivokejší zážitok zo študentských čias?

SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Show comments ( 12 )
Like ( 1118 )
Dislike ( 176 )

Viktor 
11:53:37
05.03.2012

Podla mna jedoznacne najuprimnejsie video


veronika 
13:39:14
05.03.2012

myslis ze je naujprimnejsie? :D to nemozes myslet vazne! :D vsak sa zapocuvaj do toho tonu, ma to naucene precvicene a schvalen od psychologa ze co ma povedat. proste SMER manipuluje s ľudmi! a o tom sveci aj to video!


Uplatnisa 
15:15:25
05.03.2012

Smelo verte, ze nam je uprimne jedno kto vyhra. Robime to vo svojom volnom case a za nase prostriedky. Nikto z nas nie je v politike aktivny v politike. Nikto ani nie je clenom ziadnej politickej strany. Asi takto v ramci konspirativnych teorii :)


 
16:49:18
05.03.2012

Nesuhlasim, s Vasim nazorom na odchod z politiky! Mylsim, ze by ludia mali odchadzat po kazdej kauze. Co by u nas znamenalo, ze do dvoch tyzdnov je o 80 % politikov menej.


Juraj Holubek 
17:18:12
05.03.2012

@ uplatnisa: tomu rozumiem a robíte to dobre; čomu nerozumiem je smerácka snaha vyhrať za každú cenu a akýmkoľvek spôsobom


Jasko 2 
10:32:39
06.03.2012

Fandime. Podporujem. Ideme:)


SaSkaR 
00:15:50
07.03.2012

@uplatnisa: to vam uverime, az ked sa nestane to iste co minule; a amli by ste sem dat verejny presny termin poslednej uzavierky; inak to budeme povzovat cele za zmanipulovane


Jan Grzda 
10:26:21
07.03.2012

Vazeny pan SASkar, ako byvaly volic SAS som sa celkom pobavil. Mozno cely svet nie je o dohdonutych veciach a nemusi kazdy absolvovat konspiracne stetnutia - napriklad s panom Kocnerom. Mam viac ako 60 rokov, na tuto sutaz ma upozornila dcera. Pozriem sa sem, tak dva krat do tyzdna a bavi ma to tu. Tieto Vese ataky na Beblaveho, Ondrusa a vobec na cely svet mi len kazia naladu. Moj kandidat uz vypadol a nenapisal som ani gram textu a tom ako to bolo cele zle. proste to bola nova strana a nas podporovtelov bolo malo. Myslite na to, ked napriklad "Richard" bude recnit o volbe generalneho prokuratora. Vsetko dobre


Lucia Posambojova 
10:40:40
07.03.2012

Dobry den pan Ondrus, asi si ma nepamatate, ale boli stu u nas na navsteve. Spolu sme varili :) Chcem Vam podakovat, za milu navstevu. Inak si nepamatame , kedy naposledy u nas bol nejaky politik. Velmi drzime palce. Aj dcerka.


Lucia Posambojova 
10:50:21
07.03.2012

Tak sme si spomenuli:) Posldny krat tu bol pan Palko asi v roku 2001:)


Tana 345 
20:14:37
07.03.2012

Aky usmev. Vidim, ze sa Branko zabaval :)


Dafo 2 
22:32:01
07.03.2012

Tak ak toto bude minister socilnych veci - co bude, mame sa na co tesit. Pan boh pomahaj!




SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

Show comments ( 7 )
Like ( 1075 )
Dislike ( 12 )

Danka Straka 
15:03:24
05.03.2012

Super, uplne som sa pobavila!! Drzim palce!


Rasto 
16:46:48
05.03.2012

Tak a teraz ked tento vas expert dostal 18 hlasov za chvilu je to v poriadku? Asi hlasujete organizovane! Aj tak sa do NRSR nedotanete. Dzurinda vas vsetkych pekne stiahne.


vvrana 
16:47:31
06.03.2012

@rasto: nerozprávajte hlúposti, všetky 3 strany klikajú organizovane, ale len zakompexovaní smeráci tu používajú hackerské metódy


Tono Molnar - Ba 
10:31:53
07.03.2012

Dobry den pan Beblavy, ako mozeme verit, ze naozaj bud pani Zitnanska kandidovat. Uz ste pouzili Ivetu a dopadlo to neslavne. pre nas. napisaem vam Na FB a skusim sa dopatrat k odpovedi. Som vas volic, preto ma to zaujima.


Dr. Drgoncova 
10:35:31
07.03.2012

Dobry den pan Beblavy, drzim vam palce. Mate moj hlas aj na Uplatnisa aj vo volbach. Snad to dobre dopadne a nebudeme mat cervenu vladu. Pozdravujem!


Len tak narchlo 
20:20:10
07.03.2012

nemozem SDKU ani citit. Sulik a sprava ako sociopaticky idiot, ale toho maleho trpazlika a ekonoma zo Svitu nemozem! Fakt to radsej dam SaS.


SD 
22:25:00
07.03.2012

Vidim, ze chlapci maju sluzbu. Tak prijemny vecer:) Dost zabava to sledovat:)




Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

Show comments ( 3 )
Like ( 1013 )
Dislike ( 38 )

Samuel Kracner. 
16:50:07
05.03.2012

cakal, som vascssiu divocinu. Ziar si pamata:)


Kedro 2 
10:42:55
07.03.2012

Martin, pozdravujeme. Kruzkovat nebudeme sme v Spanielsku, ale tu mas nase dva hlasy!!


Taragufa 
20:17:31
07.03.2012

Martin, napisali ste skoro cely program. Angazjuejte sa v pravach otcov, bojujete za prava zvierat, myslim ze ste cestny clovek. Tak preco do ..... ste v strane, ktorej sef sa stretava po vecerch so Sulikom??




Otázka číslo 5  Uplatnisa 

Niektoré z politických strán uvažujú zaviesť program na podporu zamestnanosti mladých ľudí, ktorý má za cieľ zabezpečiť preferovanie absolventov pri prijimaní do prvého zamestnania. Čo si o tom myslíte a ak by ste túto myšlienku podporovali, čo by mal takýto program obsahovať? Alebo túto myšlienku nepodporujete?

SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Právo na prvé zamestnanie je v čase vysokej nezamestnanosti dôležitým nástrojom podpory získania pracovných skúseností a návykov čerstvých absolventov. Presadíme opatrenia, aby mladí pred uplynutím roka po skončení školy nastúpili do práce. Budeme motivovať zamestnávateľom spolufinancovaním nákladov na mladých. Musia im však dať skutočnú prácu, aby sme takto reálne zvýšili ich šancu zamestnať sa neskôr aj bez podpory.

Show comments ( 14 )
Like ( 1187 )
Dislike ( 136 )

juraj varga 
11:15:50
28.02.2012

Naozaj chvalim tento napad.Mladi si zasluzia prvu sancu.


miloš 
11:20:04
28.02.2012

Dufam že smer sa k mladym nezachova ako sučasna vlada, ked aj vdaky jej opatreniam je dnes ns slovensku rekordna nezamestnanosť mladych ludi vo veku 16-25rokov vyšia ako 30%


darejos 
11:31:12
28.02.2012

problem je však ten, že sučasny system VŠ je nastaveny tak že ročne produkuju absolventov s profesiami, ktorych je trh presyteny a nie je možne ich uplatnenie(socialna praca, pravo, politologia...)


važny 
11:35:19
28.02.2012

obvzlašť situacia vo vysokom školstve je skutočne katastrofalna! Drvive percento stredoškolakov odchadza na vysoku školu, bez perspektivy dalšieho rastu. Tí ktorí sa nedostanu na štatne školy a ich rodičia su dostatočne majetni odchadzaju na sukromne školy, kde si titul jednoducho kupia! Situacia kedy vysoke školy ročne chrlia tisicky pravnikov, socialnych pracovnikov či politologov je skutočne neznesitelna.... a cele to štartuje už hufnym nastupom žiakov na gymnazia, ktore prijmaju hlava nehlava, kedže su platene od počtu žiakov....a tak na gymnaziach už neštuduju jednotkari, ale bez problemov 3kati či 4kari...


problem je už v školach 
11:52:03
28.02.2012

Ktore produkuju absolventov ktorych uplatnitelnosť na trhu prace je minimalna, napriklad take socialne prace....


hana 
13:26:19
28.02.2012

Práca je najlepším spôsobom ako bojovať proti chudobe a spoločenskému vylúčeniu. Avšak taká, ktorá ľuďom prináša primeraný plat , slušné pracovné podmienky a nemení ich na novodobých otrokov, ktorí musia práci bezo zvyšku podriadiť aj súkromný život. Navyše ak bude práca pre ľudí znamenať istotu, v podobe vyššej produktivity z toho budú profitovať i zamestnávatelia.


Karol 
14:13:32
28.02.2012

Vyborny napad, bez praxe sa job zhana fakt tazko, viem o com hovorim:)


Modra je dobra 
18:19:10
28.02.2012

Vidim, ze uderka dorazila!!


vvrana 
20:19:06
28.02.2012

choďte niekam s takýmito nápadmi; školstvo ste nikdy nerobili ani vy ani smer; jediné čo viete je požiačiavať si v "gréckom" štýle a požičané rozkrádať a dotovať nezmysly typu sociálne podniky


skolnik 
21:54:58
28.02.2012

jasne... smer o tom nieco musi vediet; ked nechali predtym skolstvo tym megazlodejom zo sns; a teraz to chcu prebrat po nich; mladi su cim dalej sprostejsi a to je vysledok toho, ze takymto stranam nikdy neslo o vzdelanie, ale o prachy, ktore do skolstva isli; a to nehovorim o peniazoch na vedu; katastrofa! ludia neblaznite a nevolte ich; pred volbami vzdy slubovali hory-doly a potom len ryzovali


pamätník 
09:37:03
29.02.2012

kto to tu reční o práve na zamestnanie? bývalý angažovaný člen Socialistického zväzu mládeže? každý má síc právo na omyly mladosti, ale tento pán to má v krvi, pretože je v červenej strane najväčších zlodejov v dejinách Slovenska


martin hudak 
10:20:51
29.02.2012

suhlasim, ze riesenie nie je jednoduche, ale nalejme si cisteho vina - vela vysokoskolakov je len preto, ze sa im nechce skor pracovat, tak si predlzia studium, aj ked o studium nemaju v skutocnosti zaujem. a to o studium cohokolvek, nielen nepotrebnych odborov. a preto si povedia, ze ked uz maju "urobit" nejaku vysku, tak nech je to co najlahsie, aby stal "veget" za to. a takych je podla mojho nazoru vela. dalsia skupina su ludia, ktori potrebuju "nejaku" vysoku skolu v zamestnani, casto aj v statnej sprave.


podvod 
20:45:11
04.03.2012

na 1117 hlasov poskocilo hlasovanie v priebehu par minut z 1027. Ako je to mozne? podvodnici! a myslim tym aj tych, co to prevadzkuju...


pozorovatel 
21:39:57
04.03.2012

a dalsich zazracnych 60 lajkov naraz; trapni zakomplexovanci!!!




SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

To, aby zamestnávatelia tvorili pracovné miesta pre mladých ľudí (nielen absolventov), je našou prioritou. Pokiaľ ide o absolventov, zabezpečíme, aby absolventovi, ktorý do šiestich mesiacov nenájde prácu, štát garantoval pracovné miesto, prax, alebo rekvalifikáciu. Náš návrh je založený na New Deal for Young People, ktorý urobili vo Veľkej Británii koncom 90. rokov. Už dnes sa štát snaží pomáhať nezamestnaným cez nástroje ako sprostredkovanie práce, rekvalifikácia a finančná podpora tvorby pracovných miest. Štátna garancia bude tlačiť na byrokraciu, aby jej nikto neprekĺzol cez prsty. Zároveň chceme motivovať živnostníkov a s.r.o-ky bez zamestnancov, aby prijali prvého zamestnanca. Absolventi, ako zraniteľná skupina, by v takomto programe mali byť zvýhodnení.

Show comments ( 5 )
Like ( 1058 )
Dislike ( 73 )

Danko 2 
18:17:34
28.02.2012

Dobry den pan Beblavy, vas minister skolstva je uplne neviditelny! Alebo to nie je vas minister?


Danka Zvarecka 
09:06:57
29.02.2012

Dobry den pan Beblavy, drzim Vam palce! V pracovnom aj osobnom zivote. Nedovolte bolsevikom vladnut - uz sme to tu mali!!


Gregorio 
09:11:54
29.02.2012

Dobry den pan Beblavy, naozaj si mylsit, ze stat je schopny "garantovat" kazdemu absolventovi pracu, resp pravo sa rekvalifikovat. Pride mi to dost nerealne. Rocne konci niekolko tisic abolventov, tak ako to urobit?? V tomto mi nie ja vas nazor jasny, inak beriem.


gabo 
16:12:09
29.02.2012

ked tak bojujete proti tej korupcii a klientelizmu pozreli ste sa uz aj na vasich celych predtavitelo?s nimi tiez bojujete?clea gorila je o vas chcete mi povedat ze vy o nicom neviete?ved ste zrejme tiez fungovali z tychto spinavych penazi ked s te clenom strany...


kamil 
16:13:16
29.02.2012

je podla vas v poriadku ked si vasa strana pozicala peniaze na snem od pana kocnera v hodnite 90tis eur?myslite si ze takto ma vyzerat transparentne financovanie strany?ak nie tak co v nej potom robite?schvlaujete to ?




Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

Myšlienku zvýhodnenia mladých uchádzačov o prácu podporujeme, aby sme prijímaním vhodných opatrení zamedzili dlhodobej nezamestnanosti týchto ľudí. Vo volebnom programe navrhujeme niekoľko opatrení, ktoré by mali zabezpečiť zlepšenie postavenia mladých uchádzačov o prácu na pracovnom trhu, napríklad zníženie odvodov pre znevýhodnených zamestnancov. Zároveň budeme presadzovať viaceré opatrenia na zvýšenie celkovej zamestnanosti ako flexikonto, nahradenie minimálnej mzdy dobrovoľnými dohodami a zníženie administratívnej záťaže pre zamestnávateľov. Budeme presadzovať vyššiu zainteresovanosť zamestnávateľov pri zamestnávaní absolventov s využitím absolventskej praxe.

Show comments ( 10 )
Like ( 951 )
Dislike ( 64 )

1948 
18:18:32
28.02.2012

Budem vas volit. Drim palce!!


Sasanka 
09:05:01
29.02.2012

Recepty ale dodava Kocner vsak??


Tomas 
09:08:58
29.02.2012

Jedna rychla otazka: \"flexi konto uz nahodou nefunguje\"? Dakujem za odpoved.


karol 
16:03:47
29.02.2012

sas ma myslim dnes co robit ab zachranilo svoju exitenciu vdaka svojmu predsedovi ktory sa stretava s ludmi z mafianskych zoznamov...takze asi tak...


miso 
16:05:57
29.02.2012

ak si dobre pamatam mali ste 120 napadov pred volbami zrejme sa tykali aj zamestnanosti absolventov...splnili ste vobec nieco?ci na vsetko ste zabudli hned ked ste sa dostali do vlady...?


heno 
16:08:19
29.02.2012

myslim ze sas jasne preukazalo ze ide o strau na jedno volebne obodobie ktore je financovane z pochybnych zdrojov z tesco igelitiek od penty...takze akekolvek reci tu pan poliacik vedie su uplne zbytocne vzhladom na to ze ich pozadie je jeden podvod...


jano 
16:14:09
29.02.2012

ako ste pan poliacik pouzili peniaze z igelitky od pana spirka?ale od pana Sabola?ja mam v tych vasich sponozroch ci akcionaroch uz gulas...


ACuBILgdc 
19:39:23
29.02.2012

w9njBI chasplzvzrpn


pozorovatel 
21:34:14
04.03.2012

aaaaaaaaa! aj tito sa uchyluju k podovodom! 70 lajkov naraz... zlate oci!


pozoroavtel 
21:36:45
04.03.2012

pardon, predchadzajuci koment patri samozrejme tomu hajzlovi ondrusovi




MOST - HÍD  Mgr. Edita Pfundtner

Podporujeme všetky efektívne stimuly, ktoré môžu pomôcť mladým ľuďom, absolventom sa zamestnať. Preto chceme zvýhodniť podnikateľov, ktorí poskytnú podnikové štipendiá študentom a možnosť zamestnať sa po skončení štúdia. Vypracovanie celoslovenského programu na prepojenie vzdelávacieho systému s trhom práce je ďalším efektívnym nástrojom, pričom účastníkov programu by sme stimulovali daňovými úľavami. Účinnou formou tvorby pracovných miest môže byť aj začať vlastné podnikanie, tu chceme pomôcť s poskytovaním tzv. mikropôžičiek. Sme toho názoru, že zásadná reforma odvodového systému je tiež silným motivačným faktorom pri tvorbe nových pracovných miest.

Show comments ( 3 )
Like ( 928 )
Dislike ( 7 )

Fero 
12:33:03
28.02.2012

Je skutočne zložité uplatniť sa po ukončení VŠ. Vítam túto aktivitu o presadenie lepších podmienok pre absolventov, aby nemusel stráviť dlhé mesiace na úrade práce a tým tak znižovali šancu nájsť vhodné zamestnanie.


Sveto Korbel 
18:54:42
28.02.2012

Najkrajsia politicka!!!


martin hudak 
10:23:22
29.02.2012

neda sa nesuhlasit ani s jednym z komentarov :) chcem doplnit p. korbela - okrem najkrajsej, je p. Pfundtner aj vzdelana, ma vystupovanie, nesprevadzaju ju ziadne kauzy. ma potencial do buducnosti, kedze nie je zdaleka v dochodkovom veku, chce pracovat a skutocne pomoct ludom. preto riesi v strane Most-Hid socialnu oblast, aj ked je vzdelanim pravnicka. Drzme jej palce!




Otázka číslo 4  Uplatnisa 

Popíšte prvých päť krokov na podporu študentov a absolventov, ktoré by ste spravili v prípade, že na to od voličov dostanete mandát.

SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Potrebnou zmenou pre vysokoškolákov je riešenie ich bývania modernizáciou a zvýšením ponuky miest na internátoch. Ďalej chceme podporiť lepšie prepojenie škôl s praxou tak, aby na stredných školách bola v závere štúdia prax povinná. Na VŠ chceme dostať ako prednášajúcich viac ľudí z praxe. Preto budeme aj podniky motivovať, aby sa do vzdelávania viac zapojili. Zreformujeme tiež systém štipendií, aby bol spravodlivý a efektívny.

Show comments ( 5 )
Like ( 482 )
Dislike ( 86 )

Karolina 
21:52:17
20.02.2012

Najma myslienka zapojenia povinnej praxe ma velmi zaujala. jednoznacne podporujem!!! Aj ta vyucba s ludmi z praxe znie lakavo:)


mch 
12:20:06
21.02.2012

Riesenie byvania? To je to posledne co by zvysilo kvalitu skolstva.


Pitr 
19:37:00
21.02.2012

Najdôležitejšia vec vážený pán Ondruš je aby Vaši kolegovia z parlamentu prestali myslieť iba na seba a prestali kradnúť. Zaujímalo by ma tiež či by ste Vy bol ochotný pracovať ak poslanec NRSR bez nároku na akýkoľvek plat a benefity, ktoré ako poslanec požívate? Lebo ja napríklad ako adv. koncipient od roku 2009 nepoberam ziaden plat a tak isto pracujem este na dalsom pracovisku, kde vypomáham správcovi konkurnzej podstaty, v práci aktívne komunikujem s klientami v SJ, AJ a tak isto aj v Maďarskom jazyku, na tomto pracovisku tiez nepoberam plat, robim to ráda tieŽ verim ze coskoro to budem moct robit sám a budem zarábať sám na seba. Ďalšia otázka je prečo sa nezníži počet poslancov v NR SR na maximum 100 ľudí, prijde mi zbytočné aby tam sedelo 150 ľudí, keď sa prepúštalo vo všetkých sférach tak by sa tak malo udiať aj NR SR


milan liciak 
11:21:53
28.02.2012

Pokiaľ Slovensko nebude mať jasnú víziu ako má vyzerať o 20-30 rokov, ťažko sa nám podarí zosúladiť požiadavky praxe a vysokých škôl. Pokial viem bola vypracovana stratégia Slovenskej akadémii vied a bolo by veľmi vhodné, keby sa k nej prihlásili všetky relevantné politické strany a rešpektovali priority tejto stratégie bez ohľadu na to, či bude pravicová alebo ľavicová vláda. VŠ produkujú nezamestnaných, ale je to aj preto, že nám vznikol obrovský počet rôznych vysokých škôl bez primeranej kvality, na ktoré sa často študenti hlásia len preto, aby mali k dispoz&ia cute;cii vysokoškolské vzdelanie, hoci už dopredu vedia, že nemajú šancu sa s takýmto vzdelaním v praxi uplatniť. Nejde len o veľký počet právnikov, ale aj politológov, expertov na medzinárodné vzťahy, sociálnu prácu a podobne. treba dať ešte viac podpory všetkým hodnotiacim inštitúciám, aby bez zaváhania na princípe hodnotenia kvality odstraňovali školy, ktoré nemajú právo na existenciu.


Peter Slezak 
11:42:25
28.02.2012

Prepojenie skol s praxou kvitujem.




SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

1. Celkový dôraz na oživenie ekonomiky a tvorby pracovných miest. Ak sa to nepohne, sú všetky ostatné opatrenia len náplasťou.
2. Zlepšenie motivácie škôl ku kvalite namiesto kvantity - už pre rok 2013 možno zmeniť vzorec,ktorým štát financuje vysoké školy.
3. Zapojíme študentov do hodnotenia činností vysokých škôl v podobe prieskumov spokojnosti so štúdiom. Budeme zverejňovať a porovnávať výšku poplatkov za štúdium, mieru úspešnosti na prijímacom konaní a podiel študentov, ktorí vysokoškolské štúdium ukončia. A to podľa jednotlivých škôl, fakúlt a odborov.
4. Podporíme spoluprácu slovenských vysokých škôl s kvalitnými zahraničnými univerzitami, najmä vytváranie spoločných študijných programov v angličtine a so spoločným diplomom. Zlepšíme financovanie výmenných programov, aby čo najviac študentov slovenských vysokých škôl strávilo aspoň jeden semester na zahraničnej vysokej škole.
5. Zabezpečíme, aby absolventovi, ktorý do šiestich mesiacov nenájde prácu, štátgarantoval pracovné miesto, prax, alebo rekvalifikáciu.

Show comments ( 2 )
Like ( 460 )
Dislike ( 11 )

zdeno 
16:10:32
29.02.2012

PREPACTE PAN BELAVY NIC PROTI ALEobavam sa ze pri sucasnych problemoch vasej strany by ste mozno mali pozriet na predstavitelo vasej strany a az potom sa zacat tvarit velky bojovnik proti korupcii lebo vasa strany smrdi od hlavy...a ak s te v nej tak zrejme s tym suhlasite a vsetko schvalujete...co hovri samo za seba..


neno 
16:17:48
29.02.2012

ako chcete ludi este predvedcit o vasej doveryhodnosti ked vasa strana stoji za 90% celej gorily a vasa strna zrejme fungovala z penazi provizii z privatizacie statneho majetku...ako vam ame potom este v nieco verit?




Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

1. Zmeníme obsah vzdelávania – znížime počet nepotrebných, nefunkčných informácií a nahradíme ich kľúčovými kompetenciami s dôrazom na rozvoj čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti.
2. Zmeníme štátny vzdelávací program tak, aby obsahoval rozpracované výkonové a obsahové štandardy pre rôzne úrovne, a stanovíme iba obsah základného učiva, ktoré by mal povinne zvládnuť každý žiak. Všetko ostatné si bude určovať škola, ktorá tým prevezme zodpovednosť za svoj školský vzdelávací program. Zvýšime tak schopnosť škôl reagovať na podmienky trhu práce, čím sa zvýšia šance absolventov na uplatnenie.
3. Zmeníme systém financovania vysokých škôl tak, aby boli štátom preferované tie odbory, ktoré trh práce vyžaduje. Dopracujeme preto kategorizáciu normatívov pre študijné odbory vysokých škôl a stanovíme výšku normatívu pre každú kategóriu osobitne, pričom výška normatívu bude stanovená tak, aby pokrývala väčšiu časť prevádzky bežnej vysokej školy v danom odbore.
4. Upravíme podmienky pre zamestnávanie absolventov na pracovnom trhu tak, že znížime odvody pre týchto a iných znevýhodnených zamestnancov, aby sme absolventov na trhu práce zvýhodnili.
5. Presadíme vyššiu zainteresovanosť zamestnávateľov pri zamestnávaní absolventov využitím absolventskej praxe.

Show comments ( 3 )
Like ( 454 )
Dislike ( 46 )

Michal 
14:39:34
20.02.2012

Weru


Misco 
14:42:48
20.02.2012

2911962744/ 1100 Tatra Wďaka


karol 
16:16:23
29.02.2012

mam pocit ze tymto vasim slubom uz tento raz neuverim lebo uz raz ste ma podviedli a druhy krat sa oklamat nenecham...zrejme klamstvo je vas nastroj ako si ziskavate volicov...len ten kto vam to poradil vam asi nepovedal ze to trva kratko kym na to volici pridu...a vo vasom priapde sa obavam ze ti co na to neprisli ich nebude ani 5%...lebo vas predseda o vsetko zasadnom klamal a tym ze hoo vsetci podporujete sa stavate taktiez klamarmmi..




MOST - HÍD  Mgr. Edita Pfundtner

1. Čiastočné riešenie je kombinovaná selekcia škôl cez prirodzený tlak trhu práce a centrálneho zásahu tak, aby ostali iba tie najkvalitnejšie a mohli si svoju úroveň aj dlhodobo udržať.
2. Základným predpokladom je pritiahnuť kvalitných pedagógov zlepšením ich materiálnych podmienok a dlhodobých sociálnych istôt.
3. Súčasne je potrebné zlepšiť vybavenie škôl po všetkých stránkach, napr. za finančnej spoluúčasti firiem, ktoré by počas štúdia alebo neskôr zamestnávali najlepších absolventov. Týka sa to vyučovacieho procesu, ako aj sociálneho zázemia (ubytovanie, stravovanie, knižnice, voľný čas).
4. Je potrebná úzka spolupráca s trhom práce, resp. zamestnávateľmi s dostatočným časovým predstihom už vo fáze investičných zámerov podnikateľov tak, aby školstvo dokázalo premietnuť potreby hospodárstva do pre štát užitočných študijných odborov a špecializácií.
5. Dôležité je pravidelné vyhodnocovanie úspešnosti jednotlivých študijných odborov, aby bolo možné prijímať v budúcnosti lepšie rozhodnutia, založené aj na skúsenosti s nesprávnymi krokmi. Napríklad formou uplatnenia sa absolventov, dĺžky evidencie absolventov na úradoch práce, výšky ich zárobku, doby zamestnávania u jedného zamestnávateľa a pod.

Show comments ( 1 )
Like ( 323 )
Dislike ( 16 )

mch 
12:54:02
21.02.2012

Selekcia skol nestaci - ale skor selekcia jednotlivych odborov a konkretnych zamerani. Prikladom je napr Ekonomicka univerzita ktora sice produkuje neskutocne mnozstvo ekonomov no velke percento skonci maximalne ako uctovnici. Zmena financovania by mala byt na prvom pretoze to je najsilnejsi nastroj na ovladanie vysokych skol. Ked bolo davnejsie nastavene financovanie tak ze skoly dostavali peniaze od studenta na cely rok podla prijatych velmi casto sa stavalo ze nepresli ani prvym semestrom teda po 3 mesiacoch boli von. Teraz si skoly naberu neumerne mnozstvo studentov a drasticky sa pocty znizuju kazdym rokom cim z prijatych studentov niekedy prejde bakalarskym studion 20-30 percent, cim kradnu studentom zbytocne cele roky. Ja mam skusenosti s troma vysokymi skolami zameranymi na IT. FEI STU, FIIT STU a sukromna FI na Paneuropskej VS. Co sa tyka kvality obsahu studia a kvality vyucujucich su na tom statne skoly neporovnatelne horsie ako sukromne, pritom pocet studentov na jedneho vyucujuceho na statnej skole je mozno 10 nasobne vacsi. Na FEI STU je nedostatok kvalifikovanych vyucujucich v oblasti IT, maju velmi zastaraly obsah studia a casto doplnane predmety z elekto oblasti. Kvalitou vynika akurat tak matematika a fyzika. Student vyuceny na FEI ak medzitym nikde nepracoval je ako IT pracovnik neouzitelny. Na FIIT je obsah studia podstatne modernejsi no stale tam chybaju kvalitny vyucujuci. Najvyssiu kvalitu som nasiel na sukromnej skole, ktora je obsahom podobna FIIT no vyucujuci su vacsinou specialisti z odboru od nas aj zo zahranicia. Tu je zas problem s nedostatkom sikovnych studentov pretoze sukromnu skolu si nemoze dovolit hocikto a vyucujuci aby si udrzali nejaky pocet studentov idu pri skuskach daleko pod kriteria statnych skol. Z toho vyplyva preco je u nas nedostatok vzdelanych a uspesnych ludi.




Kresťanskodemokratické hnutie  Ing. Ján Figeľ

Ako prvé je potrebné pomôcť absolventom, ktorých škola nepripravila dostatočne na zamestnanie a sú znevýhodnení na trhu práce. Pre nich chceme presadiť odvodové prázdniny na 1 až 3 roky podľa výšky nezamestnanosti v okrese. Ako druhé chceme presadiť vznik funkčného University - Business fóra, ktorého výsledkom by mala byť možnosť praxe pre vysokoškolákov na semester v reálnych podnikoch už počas štúdia. Tak ako má autoškola jazdy, tak by mala zahŕňať aj škola prax. Chceme tiež rozšíriť možnosti študijných pobytov pre našich študentov v zahraničí. Výzvou je zmena obsahu a formy vzdelávania na Slovensku tak, aby pripravila študentov nielen na písomky a skúšky, ale aj na reálny život, zamestnanie, prípadne aj na podnikanie.

Show comments ( 0 )
Like ( 230 )
Dislike ( 11 )



Otázka číslo 3  Uplatnisa 

Študijné programy slovenských škôl nedostatočne reflektujú potreby trhu práce. Navyše, značná časť absolventov vysokých škôl pracuje v inom odbore ako vyštudovanom. Akým spôsobom navrhujete riešiť tento problém?

SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

Prvým kľúčom k zamestnanosti absolventov je fungujúca ekonomika. Za ostatné roky sme videli, že keď sa netvorili pracovné miesta, boli aj absolventi vysokých škôl vo veľmi tažkej situácii. Nemožno sa však, samozrejme, sústrediť len na všeobecné opatrenia a musíme meniť k lepšiemu aj vysoké školy. Odtrhnutosť od praxe je v slovenskom prípade len jeden z príznakov toho, že viaceré vysoké školy poskytujú nekvalitné vzdelávanie. Preto sa chceme sústrediť na kvalitu škôl a to cez sériu opatrení - zvyšovať podiel prostriedkov viazaných na kvalitu škôl, nie počet študentov, sprísniť akreditáciu a zvýšiť množstvo informácií pre uchádzačov o kvalite školy aj zamestnatelnosti jej absolventov. Myslíme si, že Slovensko má dnes dosť miest na vysokých školách, aby tie najslabšie mohlo obetovať.

Show comments ( 3 )
Like ( 626 )
Dislike ( 11 )

andray 
22:18:54
13.02.2012

Dal som "nepaci sa mi to" ale po precitani ostatnych odpovedi, ktore su este horsie by som asi prehodnotil. Miro, Vasa odpoved je nanestastie najlepsia. Problem vsak vidim v tom ze ani Vas odpoved neriesi jadro problemu - a to je schopnost flexibility uplatnenia absolventov. Zvysovanie kvality je potrebne, samozrejme, ale treba zmenit sposob vzdelavania, tu nejde o to, aby sme mali lepsich sustruznikov, alebo lepsich socialny pracovnikov, tu ide o to aby sme mali ludi, ktory dokazu zveladovat svoje vedomosti a zrucnosti a prisposobovat sa potrebam trhu bez toho aby "to mali vystudovane".


SDKU opäť rezort školstva? 
17:03:23
14.02.2012

Hovorí sa síce že kto nič nerobí nič nepokazí, ale Váš minister za SDKU tomu školstvu ozaj neublížil, a to ste minule volebné obdobie boli jedinou stranou čo to mala vyslovene v programe. Dať Vám možnosť aby ste ďalšie volebné obdobie nič v školstve nechytili, keď už včera bolo neskoro? Radšej voliť niekoho iného.


Timea 
11:17:19
15.02.2012

To, ze skolstvo poskytuje nekvalitne "sluzby " je pravda. Nemali, ste nahodou ministra? Inak celkom fandim :)




SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Je potrebné vytvoriť systém, ktorý prepojí úrady práce, samosprávne kraje (zriaďovateľov stredných škôl) a zamestnávateľov v regióne. Takto bude možné monitorovať potreby firiem a prispôsobovať im študijné a učebné odbory na odborných školách. VŠ treba prepojiť na firmy zapojením ich predstaviteľov do správnych rád. Ak budú navyše firmy do škôl priamo investovať, budú mať väčší záujem, aby ich absolventov dokázali naozaj využiť, zamestnať.

Show comments ( 7 )
Like ( 615 )
Dislike ( 24 )

Ing.Jela Tumpachová 
09:37:58
14.02.2012

Braňo, taká úvaha: Zopakovať časy Drevina, n.p. Turany, výrobcu drevených okien a dverí, drevostavieb, dnes už neexistujúca, ktorá spolupracovala s Drevárskym účilišťom v Turanoch. Toto účilište, dnes stredná škola malo posledného riaditeľa vyštudovaného vychovávateľa. Dnes je riaditeľom vyštudovaný telocvikár. Prirodzene, že sa tak postupne zámer účilišťa odkláňal od drevárskeho odboru. Malé rodinné drevárske firmy požiadavku na drevárske vzdelanie nemajú. Bohužiaľ tiež odbyt výrobkov v porovnaní predtým s KBV je malý. Bohužiaľ, tiež nepoznám aktivitu kolegov- drevárov, ktorá by konkurovala plastovým oknám! Skutočnosť, že väčšie zákazky pri výmene okien pri zatepľovaní bytových domov sú na výrobu plastových okien, "drevarinu" odsunulo. Ani príklad Nemecka, jeho dlhodobého trendu osadzovania drevených okien, neprebudilo slovenských drevárov. Žeby len výrobná cena ;-) Nezáujem Technickej univerzity vo Zvolene(predtým: Vysoká škola lesnícka a drevárska vo Zvolene)?!


Florián KISS 
12:36:17
14.02.2012

V ďalších krokoch je potrebné zvážiť myšlienku integrácie vzdelávacích inštitúcií (stredné odborne a vysoké školy) so zamestnávateľmi. U zahraničných zamestnávateľov (investorov) by táto myšlienka integrácie mohla siahať až do materskej spoločnosti, čím by NAŠI budúci "odborníci" mali šancu naSMERovať svoje študijno-pracovné zameranie správnou voľbou odboru a špecializácie v samotných začiatkoch! Racionálne a pragmaticky by "druhá stránka" mince riešila a ponúkala ako protihodnotu,že budúci zamestnávateľ by si mohol svoje budúce pracovné posily "naplánovať"! Pod jednou strechou by sa upravil aj DOPYT po absolventoch PRIAMO z trhu a zároveň by sa aj JAZYKOVÉ deficity "vyrovnali". Takto by sa stimuly MOHLI rozdávať racionálne, solidárne, pragmaticky a hlavne AJ pre slovenské subjekty. Integrácia by bola zárukou pre odborne zameraných absolventov bez praxe, ale s konkrétnym dopytom z trhu. Ďakujem a prajem úspešný týždeň.


Pavlina , 
11:35:23
15.02.2012

Brano! Stretla som Vas na meetingu v Dolnom Kubina: Pozdravy, drzim palce!! :)


Roman 
14:08:20
17.02.2012

To prepojenie je mimoriadne potrebne, dufam, ze sa podari aj zrealizovat.


juraj varga 
11:22:13
28.02.2012

Presne tak. A zmenit skolske osnovy.


milan 
11:24:31
28.02.2012

poki sa nenajde minister školstva ktory bude mat odvahu a prehodnoti akreditaciu v drvivej väčšine vysokych škol, tak sa system jednoducho bude len dalej zhoršovať....


Roman 
17:12:30
29.02.2012

Mal by som 2 otázky. Načo chcete niečo riešiť cez úrady práce? Však sú absolútne zbytočné a štát tam prichádza o peniaze. Prečo stále potrebujem/vyžadujete pomoc od firiem?! Nestačí, že im hádžete polená pod nohy?!




Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

Zmeníme systém financovania vysokých škôl tak, aby boli štátom preferované tie odbory, ktoré trh práce vyžaduje. Dopracujeme preto kategorizáciu normatívov pre študijné odbory vysokých škôl a stanovíme výšku normatívu pre každú kategóriu osobitne, pričom výška normatívu bude stanovená tak, aby pokrývala väčšiu časť prevádzky bežnej vysokej školy v danom odbore. Pre absolventov je skutočným problémom to, ak po ukončení štúdia ostávajú na úradoch práce. Pripravíme nový systém celoživotného vzdelávania, ktorým zabezpečíme, aby aj ľudia so vzdelaním, ktoré neodráža aktuálne problémy na trhu práce, mali reálnu šancu na rekvalifikáciu, a tým posilnili svoju pozíciu na trhu práce.

Show comments ( 1 )
Like ( 604 )
Dislike ( 12 )

Milann 
08:26:55
14.02.2012

Bratum, a ako chces nastavit financovaqnie podla potreby praxe < Priklad z nedavnej minulosti: Architekti boli ziadani, prax nasavala z trhu takmer vsetko... o 3 roky boli cerstvi absolventi bez prace, kedze realitny trh padol. Toto, co tu pisete su frazy...




Kresťanskodemokratické hnutie  Ing. Ján Figeľ

V čase krízy so stúpajúcou nezamestnanosťou je nevyhnutné pripravovať ľudí s väčším dôrazom na potreby trhu práce. V tejto oblasti bude KDH podporovať pri odbornom vzdelávaní dôraz na prax pred teoretickými vedomosťami a lepšie prepojenie medzi zriaďovateľmi a zamestnávateľmi. Pre študentov odborných škôl možnosť absolvovať praktickú časť vyučovania u fyzických alebo právnických osôb, ktorí budú pre tento účel motivovaní benefitmi od štátu. Zároveň prehodnotíme financovania študijných odborov, ktoré produkujú najvyšší podiel neúspešných uchádzačov o prácu spomedzi absolventov. Zavedieme nové vzdelávacie programy využívajúce metódy neformálneho vzdelávania, zameraných na rozvoj kompetencie a zručnosti, takisto možnosť stáží a polročnej praxe pre študentov vysokých škôl počas ich štúdia.

Show comments ( 0 )
Like ( 512 )
Dislike ( 26 )



MOST - HÍD  Mgr. Edita Pfundtner

Po roku 1989 nastúpil možno až nezdravý trend, kedy sa študijné odbory rozrastali bez akejkoľvek reflexie trhu práce. Je nevyhnutné, aby sa tento trend čím skôr zastavil a prebehla cielená selekcia vysokých škôl. Nie je možné tento proces „očisty“ nechať výlučne na študentov, je potrebná zdravá miera centrálnej regulácie. Často sú medzi pedagógmi pracovníci, ktorí stratili kontakt s reálnym hospodárstvom a žijú iba zo skúseností spred viacerých rokov.

Show comments ( 4 )
Like ( 463 )
Dislike ( 6 )

Ing.Jela Tumpachová 
09:16:33
14.02.2012

Redukcia vysokých škôl, určite. Nepovažujem za správne získavanie akademických titulov na vysokých školách bez neporovnateľnej kvality! Na druhej strane však prístupná lokalita vysokých škôl v regiónoch umožňuje študentom denné dochádzanie bez potreby vysokoškolských internátov. Pri strane MOST-HÍD ide však skôr o vytváranie škôl so vzdelávaním v jazyku maďarskom! To ostatné je pre Slovákov len zastierací manéver. MOST-u-HÍD neverím, už nie! rodená Stoličná


Martin Hudak 
15:44:22
15.02.2012

chcem reagovat na komentar p. Ing. Tumpachovej: otazka sa tyka viac vysokych skol, a to ako takych na uzemi celeho Slovenska. Pani Ing. Tumpachova, mam za to aj podla reakcii napr na facebooku, neoficialnou hovorkynou strany SMER, aj ked nikomu tym samozrejme neuberam moznost sa slobodne vyjadrit. A chapem tiez, ze riesenia tejto strany su jej najblizsie. Navrhovane riesenia strany MOST HID su podla mna logickymi krokmi na skutocne zlepsenie stavu. Strana MOST HID zatial nikdy nemala moznost toto priamo ovplyvnit, kedze nikdy neviedli rezort skolstva. Ak dostanu moznost a pokazia to, treba im vystavit tvrdi ucet. Ale pausalne negativne vyjadrovanie nema opodstatnenie. Dokonca aj sam Robert Fico na vcerajsej tlacovke s AZZZ vyslovne vyzval, aby sme sa nebali vratit aj k rieseniam spred roka 1989. Nie vsetko bolo dovtedy zle. Od zakladneho, cez stredne a ucnovske skolstvo az po vysoke skoly. Dajme pani Pfundtner sancu dokazat, ze to mysli uprimne a dokaze vecami pohnut. A ze to neboli znovu iba prazdne sluby ...


Dano Razus 
15:20:16
16.02.2012

Slovak ako repa, ale drzim vam palce.


Martin Hudak 
00:07:35
17.02.2012

Som Slovak, ale nie ako repa. Prezil som tretinu zivota v zapadnej Europe.




Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti  Mária Fábianová, PhDr.

Zosúladenie študijných programov a trhu práce vyrieši tzv.: "Barometer pracovných pozícií". Je to presný profilový odhad požadovaných pracovných pozícií na 4 až 8 rokov dopredu, ktorý páruje tvorbu študijných odborov s existujúcimi a plánovanými pracovnými pozíciami na určitom území . Nič nové pod slnkom. Vyžaduje sa iba strategické plánovanie a seriózna spolupráca odborníkov školstva a sociálnej politiky.

Show comments ( 0 )
Like ( 273 )
Dislike ( 13 )



Otázka číslo 2  Uplatnisa 

Akým spôsobom navrhujete riešiť bytovú situáciu mladých ľudí? Aká podpora zo strany štátu je podľa Vás najvhodnejšia?

SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Podpora hypoték pre mladých je cestou pre lepšie zarábajúcich. Ostatným treba ponúknuť nájomné verejné byty. Nielen chudobným, i priemerne zarábajúcim robia hypotéky problémy. Takto tiež môžeme vytvoriť pracovné miesta pre ľudí s nízkou kvalifikáciou. Spojením prostriedkov štátu a samospráv s peniazmi z eurofondov a zo sociálneho systému môžeme vytvoriť dostatočný balík na podporu verejného nájomného bývania.

Show comments ( 6 )
Like ( 469 )
Dislike ( 17 )

Marek 
09:54:37
07.02.2012

S tým úplne súhlasím, len treba dať aj pozor ako sa tie nájomné byty rozdelia, pretože v niektorých mestách človek musí mať známych na Mestskom úrade a musí niekedy aj niekomu dať všimné, aby vôbec nájomný byt dostal. Potom vzniká taká situácia, že v nájomných bytoch bývajú ľudia čo si hypotéku môžu dovoliť bez problémov. Ale máte v marcových voľbách môj hlas.


Fero 
22:14:12
07.02.2012

Najlepsou cestou, je protekcne ziskanie 4 i bytu v Bratislave sudruh Ondrus, vsak? P.S. som tvoja Gorila ;)


Florián KISS 
10:09:04
08.02.2012

Na upresnenie dostatočných a dostupných možností na verejné nájomné bývania v podmienkach SR by som načrtol zopár konštruktívnych nápadov. Štát cez svoje samosprávy by mal späť odkupovať za prijateľné ceny "schátralé" bytovky, ubytovne a hotely, ktoré by sa príslušnými intervenčnými prácami mohli "prekvalifikovať" na bytové jednotky. Je to jedna z viacero schodných možností, ako riešiť túto prioritnú otázku a zároveň cez tento projekt by sa mohol pripojiť aj štátny fond na rozvoj bývania. Táto možnosť ponúka oveľa väčšiu intenzitu nájomných bytov, ako keď by sa mali stavať od základov. Na slovensku je ešte stále veľmi veľa schátralých domov, obytných jednotiek, hotelov a nevyužitých budov. Nie je ani spravodlivé voči občanom-voličom, ani pragmatické LEN ich predávať kapitalizačnou cestou a doslovne ich vnucovať podnikateľským subjektom za "Euro"! Musíme nájsť spoločnou zodpovednosťou, odhodlaním a odbornosťou východiskovú cestu z tejto stagnujúcej ekonomicko-hospodárskej krízy.


Martin Hodur 
20:56:17
08.02.2012

pan poslanec, Nemci maju na Vase riesenie slovo "schwammig", co znamena nieco ako spongiovite. bez nastartovania ekonomiky nebude mat stat ani ludia na byvanie. pokial chcte ludom davat, na inom mieste im musite zobrat. cize vsetkych napriklad zdanite, aby ste inym mohli vybrate peniaze darovat na byvanie. radsej zabezpecte fungovanie hospodarstva, vytvorte ramec na slusnu odmenu za pracu a podnikanie a potom si ludia byvanie kupia sami bez podpory druhych.


juraj varga 
11:25:26
28.02.2012

A hlavne zabezpecit zmysluplne kvalifikacie, ktore odrazaju potreby trhu.


miko 
11:27:46
28.02.2012

Najomne byty pre mladych su maximalne potrebne, pretože sučasna situacia na bytovom trhu je pre mladych ludi neunosna, ked napriklad v hlavnom meste musi absolvent mesačne zaplatiť minimalne 200e mesačne najomne




SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

Cieľom štátnej podpory nemá byť samoúčelné "dotovanie", ale skutočné programy, ktoré pomáhajú mladým rodinám a zvyšujú zamestnanosť. Podporu bývania presunieme pod ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny. Zreformujeme všetky programy, ktoré štát financuje a spôsob, akým ich financuje. Nebudeme dotovať zisky stavebných sporiteľní, ale použijeme peniaze na podporu a motiváciu výstavby nájomných a štartovacích bytov tam, kde najviac chýbajú. Tieto byty bude možné prenajímať najviac na 10 rokov, ako pomoc pre mladé rodiny, kým si nedokážu zabezpečiť vlastné bývanie.

Show comments ( 1 )
Like ( 441 )
Dislike ( 11 )

Marek 
15:16:56
08.02.2012

A čo ste robili 18 mesiacov keď ste boli pri vláde? Ja mám rodinu a sme mladá rodina, ale nepocítil som za tých 18 mesiacov čo ste boli vládna garnitúra žiadne zlepšenie ani podporu pre mladé rodiny, len samé zdražovanie a nič. Mali by ste úplne odísť a zrušiť svoju stranu aj s KDH. Najlepšia možnosť pre Slovensko je jednostranná vláda Smeru-SD, ktorých budem voliť.




MOST - HÍD  Mgr. Edita Pfundtner

Bývanie je základnou sociálnou istotou. Nie však každý mladý človek alebo každá mladá rodina má to šťastie, že svoju samostatnú existenciu môže odštartovať z vlastného bytu alebo rodinného domu. Práve im chceme pomôcť programom nájomných bytov, ktorý plánujeme realizovať v spolupráci so samosprávami. Tieto nájomné byty majú pomôcť najmä mladým, ktorí pracujú, pričom výška a dĺžka nájomného by mala byť zvýhodnená oproti podmienkam na trhu s realitami. Našim cieľom je zabrániť odlivu mladých a vzdelaných ľudí z krajiny. Ako motivácia pre návrat je určite slušná práca, ale aj dôstojné miesto na bývanie. Preto budeme presadzovať v tejto oblasti výraznejšiu podporu zo strany štátu.

Show comments ( 3 )
Like ( 430 )
Dislike ( 15 )

Dalibor Hudacek 
11:10:23
07.02.2012

Najomne byty funguju v zapadnej Europe uz velmi dlho. Ci uz ako statne alebo obecne. Mnohi ich uprednostnuju pred bytmi v osobnom vlastnictve. Najomca plati pevnu mesacnu sumu vratane prevadzkovych nakladov a energii, a po niekolkych rokoch si ho moze potom odkupit za zostatkovu cenu do vlastnictva. To zarucuje, ze sa o nehnutelnost bude cely cas riadne starat a davat pozor. Navrh p. Pfundtner povazujem za velmi prakticky a navyse vo forme ako to navrhuje aj realizovatelny. Som si isty, ze prostriedky sa v statnom resp obecnych rozpoctoch najdu :)


Ing.Jela Tumpachová 
09:33:53
08.02.2012

Poskytnutím štipendia študentom, výborne. Sama som niekedy takto študovala a zamestnala sa. Reálne, koľko môže a bude takých možností?!


Ing.Jela Tumpachová 
09:36:33
08.02.2012

Poskytnutie štipedia študentom firmami, výborný nápad! Sama som študovala na štipendium podniku aj sa tam zamestnala. Reálne, koľko bude takých možností?!




Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

SaS bude vždy veľmi obozretne zvažovať akýkoľvek zásah do trhu s nehnuteľnosťami, keďže to bol práve nadbytok nesplatiteľných hypoték v USA a iných krajinách, ktorý spustil finančnú krízu v roku 2008. Veríme však, že pokiaľ sa nám podarí zlepšiť finančnú situáciu mladých rodín a podporiť ich zamestnanosť, bude pre nich dostupnejšie aj bývanie. O výstavbu nájomných bytov by sa mala postarať predovšetkým samospráva s využitím prostriedkov Štátneho fondu rozvoja bývania. Jej predstavitelia vedia omnoho efektívnejšie analyzovať potreby vlastných obyvateľov a prijať tak vhodné opatrenia. Sme teda presvedčení o tom, že najlepšou podporou mladých rodín je zvýšenie ich šance mať dobre zaplatenú prácu. Bývanie sa rieši najlepšie vtedy, ak stoja na vlastných nohách.

Show comments ( 2 )
Like ( 414 )
Dislike ( 14 )

Martin Hodur 
20:51:19
08.02.2012

pan poslanec, mate najviac like-ov, ale ziaden komentar. zeby vase riesenia nikoho nezaujali ani natolko, ze k nim napise par slov? :) inak vam drzim palce.


Dasa 11 
14:45:49
13.02.2012

Schvalujem. Paci sa mi to.




Kresťanskodemokratické hnutie  Ing. Ján Figeľ

Tento rok sa začína s výstavbou nájomných bytov. KDH bude aj po voľbách podporovať výstavbu nájomných bytov v obciach a mestách, aby sa dosiahlo cenovo dostupné a kvalitné bývanie. Len tak napomôžeme mobilite pracovnej sily a vytvoríme podmienky na bývanie pre mladé rodiny bez nutnosti neúmerného zadlženia.

Show comments ( 0 )
Like ( 270 )
Dislike ( 2 )



Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti  Mária Fabiánová, PhDr.

Trhové ceny bytov sú neprimerane vysoké. Riešením je ovplyvniť trhové ceny tak, aby boli odrazom reálnej hodnoty a nie umelo generovanej ceny určenej záujmovými skupinami. Najvhodnejšou podporou zo strany štátu je zachovať stavebné sporenie a zvýhodnené hypotéky pre mladých, ale pre mestá a obce je potrebné umožniť jednoduchšie čerpanie stavebných úverov pre rýchlejšiu výstavbu štartovacích bytov.

Show comments ( 5 )
Like ( 266 )
Dislike ( 6 )

Martin Hodur 
14:49:26
07.02.2012

kedze nevidim u Vasej strany koalicny potencial, ostanu Vase myslienky zrejme iba v rovine volebneho programu. Navyse mi nie je celokm jasne, ako dokazete ovplyvnit trhove ceny ... ???


Didimus 
18:00:06
07.02.2012

Trhové ceny ovplyvní sekundárne pravidlo ponuky a dopytu, našou spoločnou úlohou je zabezpečiť čo najviac nájomných bytov, aby trh zareagoval znížením cien automaticky. Z odpovedí je jasné, že nikto nepochybuje o potrebnosti nájomných bytov pre mladých.. Je jedno čie budú zásluhy z vyriešenia bytovej problematiky mladých, len im prosím pomôžme a nezostaňme pri sľuboch. Pani Fabianova má moju podporu.


Janko Hrasko 
22:16:48
07.02.2012

Tetuska, vy ste uplne mimo misu. Starsie rodiny si mozu trhnut hohou? Budu makat na mlade rodiny.


Denisa 
14:48:33
13.02.2012

Mily Janko Hrasko, ako mladej mamine, mi je pri vsetkej ucte skoro jedno, co bude robit dochodcovska garnutura. Nemali debilne volit poslednych 16 rokov.


Janko Hraško 
12:55:37
14.02.2012

Mila Denisa, nejde o dochodcov, ale napr o zodpovednych 35-40r. Ziadny SFRB, zadna dodovana hypoteka. Zas by si vyzierala hrozienka vsak?




Strana Slobodné Slovo Nory Mojsejovej  Marek Števica

Dnešná situácia na trhu s nehnuteľnosťami s trhovými cenami ktoré tu dnes máme je pre mladých ľudí a mladé rodiny likvidačná. Títo ľudia nemajú skoro žiadnu reálnu možnosť si zabezpečiť vlastné bývanie a ak aj áno tak formou hypotéky. Títo mladý ľudia a mladé rodiny sú pôžičkami a hypotékami zadĺžený po skoro zbytok produktívneho života. Tento štát vôbec nevytvoril pre mladých ľudí žiadny štart v podobe štartovacích bytov, prenájmov a štátnych hypoték. Naše banky, píšem to ironicky lebo slovenské banky ani nemáme poskytujú úvery a hypotéky ktoré s ľudí spravia doslova finančných otrokov hlavne, že tieto banky čo nič neprodukujú len sťahujú zo systému peniaze mali čistý zisk v rok 2011, 674 milionov EUR. Navrhujeme výstavbu štartovacích bytov, štátne hypotéky ako je to v rakúsku ako aj nenávratné štátne príspevky na bývanie pre mladých. Tento štát by si mal už konečne uvedomiť, že je tu pre ľudí a nie pre nadnárodné bankové a developerské spoločnosti.

Show comments ( 1 )
Like ( 3 )
Dislike ( 17 )

jana 
22:50:42
11.02.2012

ach ta gramatika.. pridavne mena muzskeho rodu, nominativ mn.c. je vzdy makke i, ciarky podla nalady, Rakusko je s velkym R na zaciatku :-)




Otázka číslo 1  Uplatnisa 

Nezamestnanosť absolventov je jedným z najpálčivejších problémov Slovenska. Aké riešenia chcete ponúknuť pri riešení tohto problému?

Sloboda a Solidarita  Mgr. Martin Poliačik

V programe SaS navrhujeme pre zamestnávanie absolventov upraviť podmienky na pracovnom trhu tak, že znížime odvody pre týchto a iných znevýhodnených zamestnancov, tak aby sme absolventov na trhu práce zvýhodnili. Zároveň budeme presadzovať vyššiu zainteresovanosť zamestnávateľov pri zamestnávaní absolventov s využitím absolventskej praxe. V programe zároveň prichádzame s viacerými riešeniami pre zvýšenie zamestnanosti, ktoré podľa nás budú prispievať k zvýšeniu zamestnanosti vo všeobecnosti.

Show comments ( 3 )
Like ( 614 )
Dislike ( 24 )

Eliška Bisáková 
09:52:47
30.01.2012

K tomu budúcemu času by neškodilo napísať aj ako to urobiť. Lebo teória je dobrá tak akurát na výskum k diplomovke a nie do reality.


Radka Skladan 
14:06:08
30.01.2012

Absolventska prax je presne to co tu chyba. Moja prva praca (som dva roky po skole ) bola za 510 brutto.


Ing.Jela Tumpachová 
09:43:25
08.02.2012

Súhlasím:"...presadzovať vyššiu zainteresovanosť zamestnávateľov pri zamestnávaní absolventov s využitím absolventskej praxe" Pri malých či stredných firmách nastane, ak majiteľ už bude mať zamestnanú vlastnú rodinu ;-) Možno!




SMER – sociálna demokracia  Mgr. Branislav Ondruš

Našim riešením je predovšetkým reforma vzdelávacieho systému. Až 50% absolventov vysokých škôl nepracuje v odbore, ktorý vyštudovali. Takmer 50% absolventov stredných odborných škôl (učilísť) končí hneď po škole na úrade práce, resp. sú okamžite po skončení školy zaradení do rekvalifikačných kurzov. Toto predstavuje na jednej strane obrovské neefektívne vynaložené prostriedky z verejných zdrojov, na druhej strane je to významným "zdrojom" nezamestnanosti absolventov. Potrebujeme takú reformu školstva - predovšetkým stredného odborného - ktorá ho užšie prepojí na trh práce. V prípade vysokých škôl nie je táto požiadavka taká pálčivá, kedže absolventi VŠ si ľahšie nájdu prácu. Ale pokiaľ ide o stredné odborné školy, nie je možné, aby nám naďalej "produkovali" tisíce ľudí s kvalifikáciou, ktorú dnes nikto nepotrebuje. A na druhej strane firmy "dovážajú" robotníkov s potrebnou kvalifikáciou zo zahraničia, alebo vynakladajú veľké prostriedky na rekvalifikácie pre svoje potreby. Keďže aj podniky plánujú s horizontom do 5 rokov, chceme vytvoriť efektívny systém spájajúci zamestnávateľov, úrady práce, odbory školstva na úradoch samosprávnych krajov (ktoré riadia stredné školstvo) a samotné školy. Tento systém bude permanentne monitorovať plánované potreby zamestnávateľov a tomu prispôsobovať štruktúru učebných a študijných odborov na stredných školách. Mnoho firiem je ochotných do tohto systému vstúpiť aj finančne, úrady práce možu využiť eurofondy. Toto je spôsob, ktorý u nás kedysi fungoval, funguje v zahraničí, a preto môže v relatívne krátkom čase významne znížiť nezamestnanosť čerstvých absolventov na Slovensku.

Show comments ( 10 )
Like ( 532 )
Dislike ( 22 )

Eliška Bisáková 
09:42:54
30.01.2012

Ešte keď sa ma to týkalo som tvrdila a tvrdím to do dnes, že rekvalifikačné kurzy sú dobré tak na vyhodenie peňazí, zaškrtnutie políčka "vybavené", do štatistiky pre úradníkov. A našla by som toho určite viac. Jediný osoh vidím pre ľudí, ktorí chcú začať živnostníčiť, ale aj tí musia zo živnostníčenia vyžiť. Nie všetko bolo zlé za "socíku". Práve systém odborných učilíšť pri fabrikách asi bolo to dobré.Fabrika si vychovala ľudí, akých potrebovala a vtedy keď ich potrebovala a na druhej strane mladý človek sa mal kam "vrtnúť" po skončení prípravy na prácu.


Florián KISS 
10:19:54
30.01.2012

Stálo by ešte za zváženie myšlienky úzkeho prepojenia vzdelávacích inštitúcií (stredné odborne a vysoké školy) so zamestnávateľmi. U zahraničných by to mohlo siahať až do materskej spoločnosti, čím by NAŠI budúci "odborníci" mohli naSMERovať svoje študijno-pracovné ambície ihneď na začiatku! Samozrejme "druhá strana" mince by riešila,že budúci zamestnávateľ by si mohol doslovne "naservírovať" a nakombinovať svoje budúce pracovné posily! Pod jednou strechou by sa upravil aj DOPYT po absolventoch PRIAMO z trhu a zároveň by sa aj JAZYKOVÉ deficity "vyrovnali". Všetká táto "PRAX" by sa riešila percentuálnym "zastúpením" zo stimulov, ktoré vynakladáme spoločnostiam zamestnávajúcich slovenských občanov. Takto by sa stimuly MOHLI rozdávať rozumne, solidárne, pragmaticky a hlavne AJ pre slovenské subjekty. Ďakujem a prajem úspešný týždeň.


Viliam Janček 
10:58:53
30.01.2012

Poškodzovanie školstva, najmä stredného, zvlášť OU, začalo hneď po prevrate v roku 1990, kedy hlupáci, vydávajúci sa za revolucionárov, demokratov a dokonca odborníkov, navrhovali úplnú likvidáciu učilíšť. Viem o čom hovorím. Bol som pri tom ako zásadný a praktický odporca... Vtedy takýto odpor hádam aspoň trochu pomohol.


Jan Mastala 
11:19:07
30.01.2012

Jedina normalna, odpoved, nie ako ti ostatni, aj ostatni navstevnicy to ocenili, je to jasne vidno...


Jan Sardel 
13:23:42
30.01.2012

Všetci vidíme ako to dopadá pri pokuse zamestnať po skončení štúdia absolventov týchto škôl.My ich chŕlime ako pečené rožky lenže s tým rozdielom že rožky zjeme ale študentov nemáme kde zamestnať.Ja si myslím že reále by malo začať konečne využívať ministersvo školstva dopyt trhu o pracovné miesta v ktorých by boli zamestnaní absolventi týchto škôl pre rôzne profesie či managmenty podnikov.Je chybou štátu že prijal spôsob hry od budúcich študentov a to spôsob neregulovaného počtu štúdijných miest.Dnes chce byť každý žiak ktorý skončí základnú školu managérom majiteľom firmy či veľkopodnikateľom ale zabúdajú že kto im bude robiť na ich sny.Treba do budúcnosti predbežne naplánovať počet možných miest v školstve zdravotníctve v priemysle (v celom okruhu potrieb) atd. a nie iba nechať vyštudovať preto aby štúdijné obory boli jednoducho plné.Ďakujem iba toľko!!!!


igraim 
14:23:52
30.01.2012

Ja by som trochu okomentovala aj vysoké školstvo . Je to síce pravda že absolvent výšky sa zamestná možno o trochu ľahšie ako stredoškolák, ale systém vysokého školstva je nastavený zle. Veď už každé okresné mesto doslova aj dedina má nejakú vysokú školu , s nejakým študijným programom typu sociálna práca, verejné zdravotníctvo a podobne. školy chcú zarábať na externých študentoch a preto otvárajú odbory , ktoré zvládne ( nechcem sa nikoho dotknúť) aj človek s ľahkou mozgovou disfunkciou. Veď na Slovensku sa to hemží magistrami sociálnej práce, verejného zdravotníctva a pod. Len študijný odbor verejné zdravotníctvo sa študuje na každej univerzite na Slovensku, a čo majú absolventi robiť , kde sa majú uplatniť, keď na "hygienach" každý rok prepúšťajú, pracovné zdravotné služby sú už v krachu v dôsledku novely zákona 124/2006. Prečo je potom školám dovolené vytvárať študijné smery po ktorých sa absolventi ozaj nikde neuplatnia a prácu si určite nenájdu?


Peter 
23:16:43
30.01.2012

Rozumna odpoved, u mna palec hore:)


ucitel 
20:48:50
31.01.2012

nezabúdajte ze dobry dom stoji na dobrých základoch, mali by sme zacat reformu od základných skol


Terézia 
09:13:55
01.02.2012

Pamätajte aj na nás dôchodcov.


Vlasťo 
07:55:19
14.02.2012

Prečo absolventov stredných odborných škôl (učilíšť) po skončení školy nikto nechce zamestnať a končia na úrade práce ? Zamestnávatelia pri prijatí pracovníka vyžadujú, aby aspoň niečo z praxe vedeli. No nevedia skoro nič. A prečo ? Štyri roky žiaci praxujú v rôznych firmách, kde robia robotu, ktorá sa ich netýka, upratujú prevádzky atď. a prakticky sa nenaučia nič. K ich zameraniu ( strojom ) sa nikdy nedostanú. Všetci dobre vieme, že nie len teória je podstatná, ale aj prax. Sú vo firmách až príliš lacná pracovná sila, čo sa zneužíva zo strany zamestnávateľa u ktorého praxujú ale aj školy, ktorá na tom zarobí. A o tom je celý ten kolotoč !




MOST - HÍD  Mgr. Edita Pfundtner

1. Navrhujeme vypracovať celoslovenský program na prepojenie vzdelávacieho systému s trhom práce. Účastníkov programu chceme stimulovať daňovými úľavami. Plánujeme zvýhodniť podnikateľov, ktorí poskytnú štipendiá študentom a možnosť zamestnať sa po skončení štúdia.
2. Považujem za nutné motivovať študentov k zmysluplnému štúdiu, t.j. vybrať si odbor, kde existuje dopyt trhu a po ukončení ktorého majú šancu si získať prácu zodpovedajúcu ich vzdelaniu. Ako možný nástroj by k tomu mohli slúžiť výhodné študentské pôžičky.

Show comments ( 5 )
Like ( 523 )
Dislike ( 74 )

Eliška Bisáková 
09:35:01
30.01.2012

Teória odtrhnutá od praxe.


Jakub 
11:30:09
30.01.2012

plánujete a považujete, ale nerealizujete, nerealizovali ste a dúfam že vy ani nebudete.


Dalibor Hudacek 
15:34:40
01.02.2012

suhlasim, ako pise pani Pfundtner, ze jedina moznost je znovu sa vratit k cielenemu skolstvu, ci uz ucnovskym skolam, strednym alebo vysokym, ktore budu produkovat ludi pre prax, a nielen samych masmedialnych komunikatorov a socialnych pracovnikov :)


P. Fegyveres 
21:54:39
01.02.2012

Very good ideas! You have my vote :D


peter 
12:24:27
02.02.2012

A čo ste robili doteraz pre mladých?Asi nič a to isté bude aj po voľbách !!!




Kresťanskodemokratické hnutie  Ing. Ján Figeľ

• Zmenou Zákonníka práce (pružnejšie pracovné vzťahy, zníženie nákladov zamestnávateľov, úprava minimálnej mzdy – § 120, vzťah odborov a zamestnaneckých rád ).
• Znížením poistných odvodov (napr. zrušením odvodov zamestnávateľov na poistenie v nezamestnanosť a prechod na financovanie nákladov nezamestnanosti na zamestnancov). Podporou tvorby pracovných miest na skrátený pracovný úväzok.
• Zvýšením motivácie zamestnávateľov zamestnávať dlhodobo nezamestnaných a absolventov škôl "odvodovými prázdninami" po dobu 1 až 3 rokov v závislosti od miery nezamestnanosti v okresoch.
• Podporou študijných programov na SŠ a VŠ, ktorých súčasťou je prax a aplikovaný výskum (vzor západných univerzitných programov).
• Úpravou financovania stredných a učňovských škôl tak, aby motivovalo školy zvyšovať úspešnosť svojich absolventov na trhu práce a nezvyšovať počet uchádzačov o zamestnanie v evidencii úradov práce.
• Efektívnejším využitím prostriedkov z verejných zdrojov pri projektoch na tvorbu a udržanie pracovných miest.

Show comments ( 4 )
Like ( 475 )
Dislike ( 21 )

Eliška Bisáková 
09:48:48
30.01.2012

P.minister bol pridlho úradníkom mimo Slovenska. V tejto dobe sú tieto plány asi neuskutočniteľné.


Helena Kmeťová 
10:04:30
30.01.2012

Zaujímalo by ma, akým smerom chcete upravovať minimálne mzdy, smerom dole, alebo hore? A podporu tvorby miest na skrátený úväzok môže chcieť iba človek čo nemá absolútne prehľad a žije na Marse. Uvedomujete si aké to bude mať následky pre ľudí? Každý druhý robotník bude robiť na skrátený úväzok, lebo tak to bude zamestnávateľom vyhovovať !!! Následky toho si už hádam viete predstaviť..


Jan Sardel 
13:39:07
30.01.2012

Pán Fígeľ viete čo je na Vás najtragickejšie?Bez urážky že nám to pripapadá ako keby ste všade bol všetko videl a všetko vedel.A kde bolo KDH a Vy osobne keď zrazu keď je 1,5 mesiaca pred voľbami všetko viete a všetko ovládate.V žiadnom prípade nemôžem súhlasiť s Vaším návrhom pretože zrazu chcete niečo riešiť o čom ste vedeli ale ste nič pre záchranu študentov a tohoto stavu nič neurobili.Tárate tak ako bývali minister školstva Fronc či terajší minister Jurzica.Zameral som sa na školstvo.


Napalm 
22:51:05
03.02.2012

To je všetko pekné,ale nie teraz pred volbami.Počas pôsobenia to trebalo uskutočnit,teraz každý bojuje slubmy o svoju stoličku.Ale o sociálných dávkach každý mlčí,myslím o tých ktorý naši spoluobčania dostávajú.Ja robím za 450eur a som vyučení,u nich hoci ktorý dostáva 600eur nevyučení,základné vzdelanie a nikdy v živote nikde nerobil.O tej tematike nič????????




Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti  Mária Fabiánová, PhDr.

Nezamestnanosť absolventov vyriešime tvorbou pracovných miest s možnosťou refundácie odvodov. Presadíme legislatívu o pravidlách zadávania verejných zákaziek. Zákazky nad určitý limit budú zadávané len firmám, ktoré sa zmluvne zaviažu zamestnať určené percento absolventov. Zabezpečíme legislatívnu podporu tvorby dočasného pracovného bývania prostredníctvom špeciálnych programov výstavby malometrážnych nájomných bytov pre pracujúcu mládež.

Show comments ( 2 )
Like ( 441 )
Dislike ( 8 )

Eliška Bisáková 
09:45:30
30.01.2012

Obávam sa, že tento mačkopes je v praxi neuskutočniteľný.


22:18:55
07.02.2012

Ako vytvorite pracovne miesta? Detektorom? ;)




Strana Slobodné Slovo Nory Mojsejovej  Marek Števica

Jedno z riešení sa nachádza v dlhodobom plánovaní našej spoločnosti, ktoré tu nie je. Školstvo chŕli pre spoločnosť a systém nepotrebné profesie, ktorým nepripravil pracovné prostredie a zaradenia.

Show comments ( 2 )
Like ( 116 )
Dislike ( 2 )

Helena Kmeťová 
10:07:22
30.01.2012

Typický kandidát Mojsejovej...asi keď nemôže použiť vulgárne slová, tak nemá slov...


Jakub 
11:36:34
30.01.2012

chcú nasadiť 5-ročnice a plniť ich na 120% ! riaditeľ sa nechce pozerať ako politici rozkrádajú Slovensko. Aj on chce byť súčasťou..




SDKÚ - Demokratická strana  Miroslav Beblavý

Pri finančnej podpore vysokých škôl zvýšime dôraz na uplatniteľnosť absolventov v praxi. Budeme pokračovať vo zverejňovaní údajov o platoch a nezamestnanosti absolventov jednotlivých vysokých škôl a fakúlt podľa skupín študijných odborov. Budeme znižovať informačnú nerovnosť, ktorá je bariérou efektívnej súťaže a tým umožníme študentom vybrať si štúdium, ktoré im umožní lepšie sa uplatniť na trhu práce.

Show comments ( 5 )
Like ( 71 )
Dislike ( 32 )

Fero Orangutan 
11:20:01
30.01.2012

Typicke GORILY, a ze komunkiacia s volicom. HANBA!!!!!


Michal 
11:20:28
30.01.2012

Takze SDKU kasle na studentov??? no pekne.....


Samuel Kracner. 
11:20:45
30.01.2012

Je uplne neuveritelne, ze takato "velka a eteblovana" strana nie je schopna dat dokopy odpoved na jednu easy otazku! A to som ich dva dva krat volil. Uplne mi toto stacilo...


Jan Sardel 
13:41:49
30.01.2012

A Vy tu čo chcete ešte zasmradiť??


Lubos Prokop 
15:05:24
31.01.2012

Bravo!!!!Ako vzdy, neskalamali




Slovenská národná strana  Mgr. Rafael Rafaj

Prvé opatrenie - lepšia pripravenosť študentov na prax, takže budeme požadovať, aby zahraniční investori, ktorí sem prichádzajú a používajú úľavy a výhody na stimuloch tútorovali a investovali aj do školstva - a zabezpečili prax študentov.
Druhe opatrenie - zvláštna podpora štátu pre absolventov, ktorí sa rozhodnú ísť bezprostredne po skončení školy podnikať.

Show comments ( 2 )
Like ( 59 )
Dislike ( 13 )

Eliška Bisáková 
09:56:19
30.01.2012

Páči sami pochopenie problému, len mi ešte chýbajú kroky k dosiahnutiu naplnenia opatrení.


Jakub 
11:40:23
30.01.2012

tútorstvo vlastných budúcich zamestnancov tu už kedysi dávno fungovalo...treba to obnoviť, je to dobrý spôsob ako priblížiť ponuku dopytu absolventov, len prečo ste tu už nerealizovali, ked ste mali už jednú možnosť?








Companiespartners logopartners logopartners logopartners logo
partners logopartners logopartners logo




PartnersPartners logoPartners logoPartners logoPartners logo
Partners logoPartners logoreferaty